Фізкультхвилинки

https://drive.google.com/open?id=0Bx9h4mymz8kjRVdZVWo2VzFDS28


Фізкультхвилинки


Результат пошуку зображень за запитом "фізкультхвилинка"
Одним із основних завдань держави у галузі освіти є турбота про здоров’я нації, виховання фізично загартованого підростаючого покоління. Особливо гостро це завдання постає сьогодні у зв’язку із зростанням гіподинамії школярів, зумовленої подальшою інтенсифікацією їх розумової праці, з одного боку, і зниженням рухової активності, з іншого (діти мало рухаються, менше грають в рухливі ігри через прив'язаність до телевізора і комп'ютера).
Фізкультурно-оздоровчі заходи мають бути узгоджені за змістом і навантаженням з навчальною та позакласною роботою кожного класу та всієї школи в цілому. Для їхнього успішного проведення потрібна спільна скоординована робота всього колективу працівників школи.
Малі форми активного відпочинку на уроці (фізкультхвилинки, динамічні паузи) допомагають запобігти розумовій втомі, пов'язаній із активною розумовою діяльністю та тривалим нерухомим сидінням.
Основні завдання цієї форми роботи:
  1.  повернути  втомленій  дитині  працездатність, увагу;
  2.   зняти м'язове, розумове напруження;
  3. попередити порушення постави.

Короткочасні фізичні вправи та ігри в процесі уроків і виконання домашнього завдання, сприяють підтриманню активної уваги і підвищують працездатність на заняттях.
Основні вимоги до вибору вправ до малих форм активного відпочинку:
  1. мають відповідати віковим особливостям учнів, бути простими, цікавими та доступними, мати ігровий характер, бути зручними для виконання на обмеженій площі, емоційними й досить інтенсивними;
  2. мають бути знайомі дітям, щоб не витрачати час на їх пояснення та розучування;
  3.  комплекс вправ має спрямовуватися на основні великі м'язові групи і знімати статичну напругу, викликану тривалим сидінням;
  4. обов'язково слід добирати такі вправи, як потягування, випрямляння та вигинання хребта, на розправляння грудної клітки, що виконується з одночасними рухами рук угору і врізнобіч – вони сприяють випрямленню хребта та підвищують тонус м'язів-розгиначів тулуба;
  5. рухи за своїм характером мають бути протилежними положенню тулуба, ніг, голови, рук дітей під час занять;
  6. вправи мають узгоджуватися з видом і тематикою занять, характером діяльності;
  7. остання вправа має спрямовуватися на зниження фізичного навантаження.

У фізкультурні хвилинки включається зазвичай три вправи. Перше - типу «потягування», впливає на хребет і грудну клітку (випрямляючий), друге - для ніг і третє - для тулубу. Вправи для рук окремо не проводяться, їх слід поєднувати з іншими вправами. У тих випадках, коли фізкультхвилинки проводиться на уроках навчання грамоти, слід у поєднанні з іншими вправами проводити вправи для пальців рук.
Для проведення фізкультурних хвилинок потрібно 1,5 – 2 хвилини. Виконувані вправи не повинні викликати стомлення або збудження дітей. Учитель проводить фізкультурні хвилинки під час уроку, коли це необхідно для покращення стану дітей і підвищення їхньої уваги.
Проведення фізкультурної хвилинки не повинно відображатися на ході уроку. Тому її слід проводити після завершення якого процесу, пов'язаного з навчальними заняттями, наприклад, коли діти закінчили писати фразу або вирішили математичний приклад.
Коли вчитель вважатиме за необхідне провести фізкультурну хвилинку, він оголошує: «Фізкультурна хвилинка». За цим сигналом черговий по класу відкриває кватирку або вікно, а інші діти готуються до виконання вправ. У великих класних кімнатах діти розташовуються в проходах між партами, завжди на одних і тих же місцях. Однак фізкультурні хвилинки проводяться і за партами, стоячи або сидячи.
Виняткове значення фізкультхвилинки мають у роботі з молодшими школярами, котрі швидко втомлюються внаслідок одноманітної роботи. Внутрішнє гальмування призводить до зниження уваги учнів, а короткочасне виконання фізичних вправ викликає збудження в інших ділянках головного мозку, що сприяє відпочинку.


Фізкультхвилинки
Фізкультхвилинка                                                                             





Немає коментарів:

Дописати коментар